Найбільший вибір франшиз на ринку ресторанів і кафе пропонують виробники морозива, піци, напоїв, власники мережевих закладів з японською кухнею і фаст-фудом. Головною особливістю цього виду франчайзингу є поєднання декількох форматів: під однією торговою маркою існують великі стаціонарні точки, невеликі закусочні, окремо стоять рундуки і підприємства, де готують їжу «на винос». Зупинимося докладніше на декількох бізнес-пропозиції в сегменті піцерій.

Франчайзинг піцерії став популярний завдяки невисокій сумі інвестицій і швидкої окупності. Особливий інтерес представляє наявність послуг по доставці готової продукції. Найбільш стабільно по лінії франчайзингу розвиваються такі бренди як Telepizza, «Папа Джонс» і ” Viva la Pizza.

Telepizza — сама молода компанія на російському ринку піцерій. У світі вона займає четверте місце за кількістю точок (725 франшиз, близько 560 власних підприємств) і річної виручки (більше 1 млрд доларів). Влітку 2013 року цей іспанський холдинг відкрив у Росії перші кафе. Фірма пропонує 25 окремих франшиз і можливість придбати одну майстер-франшизу на всю країну.

Серед очевидних переваг Telepizza можна виділити: детально пророблений франчайзинговий пакет, адаптацію готових продуктів під місцеві смаки, можливість кредитування франчайзі (до 80% від первинних інвестицій), надання програмного забезпечення та надання допомоги в підборі місця для нового кафе. Паушальний внесок становить 800 тисяч рублів, розмір необхідних вкладень оцінюється в 2,4 мільйона рублів, роялті – 5%. Період окупності – 1 рік.

Піцерія «Папа Джонс» є однією з найбільших мереж в світі і входить в двадцятку кращих франшиз в США і деяких європейських країнах. Налічує близько 4000 підприємств, з яких 3000 працюють по франшизі. У Росії існують понад 40 кафе в Москві, Красноярську, Санкт-Петербурзі, Іркутську, Ангарську і Краснодарі. У 2013 році компанія відкрила нові піцерії в Сочі і Новосибірську. Вартість франшизи «Папа Джонс» становить 1 млн рублів, розмір інвестицій – 9 млн рублів, роялті – 7,5%. Період окупності – 2 роки.

Viva la Pizza продає франшизи з 2007 року. Мережа налічує близько 100 власних і франчайзингових точок в Санкт-Петербурзі, Пермі, Казані, Іжевську, Тюмені, Кірові та інших містах. Бізнес-пропозиція від Viva la Pizza цікаво своєї разнонаправленностью: компанія продає ліцензії на відкриття кафе з італійською, японською і російською кухнею. Заклади можуть бути відкриті як на території фудкорту, так і в окремо розташованому приміщенні. Своїм партнерам власники бренду пропонують всебічну маркетингову підтримку, надають допомогу в навчанні персоналу і контролюють запуск нових точок на всіх етапах. Паушальний внесок становить приблизно 660 тисяч рублів, необхідний розмір інвестицій – близько 6,5 млн рублів, роялті – 3%. Період окупності – 2 роки.