Starbucks – один зі світових лідерів на ринку громадського харчування в сегменті кав’ярень. Цей бренд присутня в 60 країнах, включаючи Росію. Близько 70 підприємств під маркою Starbucks відкрито в Москві і Санкт-Петербурзі за останні шість років.

Судячи по маркетинговим дослідженням, проведеним компанією, ці заклади особливо цінують студенти, бізнесмени і творча інтелігенція. Серед головних переваг цих кав’ярень – відмінна якість напоїв, безкоштовний Wi-fi і по-домашньому затишна атмосфера. Спеціально для російських споживачів Starbucks розширила свій асортимент, додавши в стандартне меню сендвічі, кондитерські вироби і круасани.

Цей бренд привабливий для багатьох потенційних інвесторів, але відкрити в Росії нову кав’ярню Starbucks – завдання досить важке. У компанії непрості взаємини саме з нашою країною, оскільки перше російське представництво (ТОВ «Старбакс») було відкрито незаконно і призвело до багаторічних судових розглядів.

Строго кажучи, такого поняття як «франчайзинг від Starbucks» не існує, оскільки компанія уникає вживання даного терміна і не продає франшизи.

Крім того, для Росії не розроблена стратегія просування цієї торгової марки, і власники Starbucks розглядають кожне пропозицію про співпрацю в індивідуальному порядку. Найлегше отримати право користування цим брендом, припускаючи відкрити нову кав’ярню в університетах та інших вищих навчальних закладах, на території вокзалів, аеропортів, в солідних медичних закладах та інших соціально значущих об’єктах.

У США і європейських країнах бренд Starbucks просувається за рахунок покупки інших мереж громадського харчування, тому більшість кав’ярень існують як спільні підприємства. При роботі з приватними інвесторами компанія дотримується суворого принципу «якість важливіша за кількість» і укладає ліцензійну угоду на дуже жорстких для франчайзі умовах. В першу чергу для Starbucks важливо розташування майбутньої кав’ярні і тільки потім – розмір інвестицій.

Випадки офіційної продажу франшизи в історії компанії вкрай рідкісні: виключення складають тільки франчайзі, які є відомими людьми або дуже великими бізнесменами. В основному Starbucks просто укладає угоду з інвестором на передачу технологій, прав на використання бренду і обумовлює суму щомісячних внесків. За ліцензійним договором, на відміну від договору франшизи, майбутній власник кав’ярні обмежений у пільгах і може не розраховувати, зокрема, на консультації і всебічну підтримку з боку власника торгової марки.

Вимоги та умови

Початкові вкладення у відкриття кав’ярні під маркою Starbucks достатньо солідні: на благоустрій одного квадратного метра потрібно 2000-2500 доларів.

У цю суму входить оформлення інтер’єру, встановлення обладнання і, звичайно, закупівля товарів. Керівництво компанії контролює діяльність ліцензіата з усіх сторін: від збереження фірмового стилю до якості вихідних продуктів і списку музичних творів, які звучатимуть у новому закладі. Загальний розмір інвестицій в Starbucks складає близько 150-180 тисяч доларів. Середній термін окупності – не менше двох років.