Які використовувати джерела та застосовувати методи пошуку персоналу залежить від прийнятої на підприємстві кадрової політики, кваліфікації і кількості необхідних працівників. Розглянемо загальноприйняті варіанти, оцінюючи за їх фінансовим витратам та відповідності поставленим цілям.

Пошук усередині компанії

Не потребує виділення додаткових грошових вкладень. Спосіб зручний для закриття вакансій керівників середньої і вищої ланки, а також для набору персоналу низької кваліфікації. Перестановка кадрів, підвищення по службовій драбині дають змогу організації зберегти існуючий злагоджений колектив і стимулювати співробітників до особистого розвитку, отримання додаткових знань.

Закриття вакансій за рекомендацією власних працівників бажано використовувати, якщо потрібні фахівці невисокого рівня або без кваліфікації. Це дозволяє обійти проблеми «притирання» колективу, але загрожує виникненням сімейності.

Засоби масової інформації

Вибираючи в якому ЗМІ помістити оголошення про вакансії, потрібно враховувати вікову категорію і професію потрібних співробітників. Інтернет більше підходить для людей молодих та середнього віку, які шукають роботу в сферах економіки, ІТ, юриспруденції. Представники робочих спеціальностей (слюсарі, збирачі, вахтери тощо) і люди старшого віку звикли отримувати інформацію з газет, телебачення.

Друковані видання можуть бути тільки кадрової спрямованості і просто рекламними. У більшості своїй вони безкоштовні і досить ефективні, але треба підготуватися до збільшення завантаженості кадрової служби на підприємстві.

Телебачення – не дорогий спосіб пошуку персоналу. Відомості про вакансії подаються біжучим рядком під час трансляції передачі, кіно, новин та інших спеціально знятим рекламним роликом. Вибір залежить від професій потрібних фахівців і фінансових можливостей нанимающей організації.

Інформацію в інтернеті можна розмістити кількома способами:

  • опублікувати відомості про найм співробітників на корпоративному сайті з можливістю заповнення анкети або подачі резюме шукачами;
  • використовувати майданчики кадрових агентств;
  • запропонувати вакансії на сайтах безкоштовних оголошень.

См. детальніше про кращих сайтах для розміщення вакансій.

Не менш ефективні результати дає пошук серед професіоналів, поместивших інформацію про себе в розділах «шукаю роботу» на сайтах друкованих видань і надали резюме в кадрові інтернет-агентства.

Спеціалізовані кадрові компанії

Вартість послуг організації по підбору персоналу залежить від кількості необхідних працівників, їх кваліфікації та строків. Скористатися їх послугами вигідно, якщо потрібно багато співробітників без будь-яких навичок або декілька фахівців у відкривається підприємство. У цьому випадку вони візьмуть на себе більшу рутинну роботу по перегляду резюме та співбесіди з претендентами.

Є сенс звернутися в агентство, коли необхідно знайти хорошого фахівця. Володіючи великою базою даних, вони швидко підберуть працівника потрібної професії і кваліфікації, з’ясують можливість його найму.

См. про критерії вибору кадрового агентства.

Інші методи пошуку

Непоганий результат приносить розвішування на вулицях оголошень про вакансії. Це можуть бути дошки оголошень на зупинках громадського транспорту, в самому транспорті, під’їздах будинків, біля магазинів. Але такий спосіб хороший тільки для залучення некваліфікованого персоналу (вантажники, комірники, двірники, вахтери).

Деякі керівники при побудові кадрової політики вважають перспективним вирощувати кадри з навчальної лави. Для цього розміщуються оголошення про пошук фахівців у Внз і професійних коледжах, з’ясовується інформація про перспективних студентів у викладацького складу.

Є ще багато способів знайти співробітників, але вони з тих чи інших причин менш популярні, ніж розглянуті:

  • державна служба зайнятості;
  • конкуруючі організації;
  • ярмарки вакансій та інші.

Безліч методів по підбору персоналу надає можливість вибору такого, який найбільше відповідав би цілям, планованим матеріальним і трудовим затратам.