З кожним роком франчайзинг, як метод розвитку власного бізнесу, стає більш популярним. «Франчайзинг» і «франшиза» є по суті рівнозначними, відрізняються вони лише при перекладі транскрипцією, франчайзингом є система організації ринкових відносин, франшизою прийнято називати договір.

Франшиза являє собою певну угоду, яку укладають між собою дві сторони, дозволяє групі людей (франчайзі) або одній людині надавати послуги або продавати продукцію, використовуючи при цьому торговельну марку іншій компанії (франчайзер).

Франчайзі можуть надавати послуги, поширювати продукт або методи, використовуючи як “авторитет” франчайзера. Франчайзі за використання цих прав зобов’язаний виплачувати роялті та комісії франчайзеру. Який у свою чергу повинен надавати всі права і надавати інформаційну та всіляку технічну підтримку.

Франшиза інтернет-магазину для підприємців-початківців, які бажають відкрити свою справу, при цьому не мають необхідних навичок і великого стартового капіталу, є, можливо,найкращим рішенням.

Переваги і недостаткиработы по франшизі

По-перше, бізнес не доведеться створювати з нуля, оскільки бренд вже розкручений і досить популярний. По-друге, не потрібно шукати варіанти заявити про свою компанію. По-третє, навчання та консультації безкоштовні. І, по-четверте, сума стартового капіталу – фіксована та знижки на закупівлю товару великі.

З недоліків слід зазначити неможливість знижувати суму витрат і змінювати самостійно умови роботи, а також у будь-якій ситуації діяти на свій розсуд; і до того ж не можна самостійно вибирати постачальників або змінювати партнерів по бізнесу.

Придбати франшизу – це половина зробленої справи, найскладніше — забезпечити відвідуваність свого інтернет-магазину, для цього треба володіти основами просування сайтів, нестандартно мислити, а також бути готовим до рутини та щоденної праці.

Після укладення договору для повноцінної та плідної роботи вашого сайту надається програмне забезпечення та інструкція по установці і використанню.

Іноді на допомогу підприємцю для навчання відправляється фахівець компанії, але досить часто вам пропонується пройти онлайн-навчання або відвідати семінар. Від такої поїздки відмовлятися не варто, навіть якщо доведеться їхати в інше місто, оскільки від вашого професіоналізму залежить ваш прибуток.

Яку краще купити франшизу?

Дане питання цікавить як початківців, так і досвідчених підприємців. Для початку слід досліджувати попит і пропозицію, і проаналізувати якого виду товару недостатньо у вашому місті, а також вирішити в якої цінової категорії найвигідніше працювати.

Є певні товари, що користуються попитом постійно, наприклад: одяг, дитячі товари, хлібобулочні вироби. Деякі менш популярні, які важче продаються, але зате дорожче коштують: побутова техніка, меблі, посуд, прикраси.

Різновиди франшизи

Розрізняють також франшизи компаній, що надають різного виду послуги: ремонтні майстерні, ріелтерські та туристичні агентства, автомийки, медичні клініки. Окремо варто виділити франшизи, які пов’язані з виробництвом. Зусиль вони вимагають великих, але при мінімальних вкладеннях приносять максимальний прибуток.

Активно використовуються франшизні відносини у таких сферах, як розважальний і ресторанний бізнес, бухгалтерія, реклама, автомобільна промисловість, ремонт і будівництво, освітні послуги, роздрібна торгівля та інші види. В залежності від розміру початкового капіталу існують такі види франшизи як інвестиційна франшиза, франшиза-підприємство і франшиза -робоче місце.