Буквально вчора я зрозумів, що нічого не знаю про сьогодення ефективне спілкування та ділових комунікаціях.

При згадці слова «комунікабельність» нам зазвичай представляється такий усміхнений приємний на вигляд людина, впевнена у собі, не соромиться підійти до незнайомої людини. Це здавалося настільки просто очевидно, що я втрачав з уваги іншу очевидну річ. У заголовку статті згадано секрет. Насправді ніякого секрету немає.

Для того, щоб досягати успіху в роботі з людьми, посмішка і впевненість зовсім не головне. Це всього лише інструменти, допоміжні засоби.

А головне — це чітко поставлена мета, з якою ви вступаєте в розмову. Ви завжди повинні знати, навіщо спілкуєтеся. Якщо це ділові переговори або робота в команді, нарада — значить, у вас має бути чіткий перелік питань, які необхідно опрацювати.

Розмова — це спосіб отримати певні ресурси (інформацію, згода на допомогу і т. д.). Безцільного спілкування не повинно бути навіть коли ви базікаєте з друзями за кухлем пива, ви прагнете отримати задоволення.

Приклади використання на практиці

Це було загальне твердження. Розширимо його ще кількома прикладами.

  • Якщо вам потрібна оцінка вашого проекту — не варто вивалювати його на загальний огляд і чекати загальних відгуків. Визначте самі проблемні місця і задайте відповідні питання. Не «як вам взагалі?», а, «як ви думаєте, я правильно оцінив прибутковість?» або «це УТП досить діє на емоції?».
  • Якщо ваша мета — відобразити критику вашого проекту (не обов’язково бізнес-проекту; взагалі будь-якої пропозиції), переводимо розмову на ті ж слабкі місця, концентруємося на аргументах, а не на емоціях і не переходимо на особистості. Начебто очевидно, але тут цінно, що подібний банальний (а значить вірний) рада виводиться з того ж загального правила.
  • Якщо ви сидите на нудному нараді і у вас немає мети — знайдіть її. Наприклад — краще розібратися в обговорюваному питанні. Запитуйте і уточнюйте. Не ставлячи конкретних завдань, ми дозволяємо часу спливати повз.
  • Якщо ведете нудний розмова, який ніяк не перевести на щось цікаве і цінне — до біса ввічливість — посилаємося на термінові справи і йдемо.

Загалом, щоб комунікувати з людьми ефективно, потрібно насамперед хотіти цієї ефективності і розуміти, звідки у неї ростуть ноги. А ростуть вони, як і в будь-якій сфері діяльності — з чіткого розуміння, що і навіщо тобі потрібно в даний момент і на перспективу.

p.s. До речі, ці думки я почерпнув з короткого сеансу лайф-коучингу. Це виявилося дійсно корисним. Я навіть не припускав, що настільки. Загалом-то тут немає нічого незвичайного — кожна людина поступово обростає стереотипами, які може зруйнувати уважний і досвідчений погляд з боку. Загалом, я переконався, що бізнес-тренери не дарма їдять свій хліб з ікрою. Корисну справу, далеко не завжди «лоховодство».