Пару днів тому я написав статтю про цікавих стартапів. На жаль, дійсно цікавих і успішних проектів там не так багато. З перерахованих в тому огляді «вистрілила» не так багато. Спробуємо доповнити попередній матеріал, розшукавши кілька самих нових і швидкозростаючих фірм, чий бізнес особливо актуальний у 2012 році.

До речі, інформації про подібних проектах в Рунеті досить мало. В основному російськомовних сайтів кочує переклад статті «6 Startups to Watch in 2012», написаної ще в січні. З цього часу просто мало щось змінитися.

Зарубіжні start-up

У всіх на слуху Pinterest та Instagram, запущені раніше. На англомовних сайтах часто пишуть, що цей рік «вже не той» і чого-то дійсно видатного поки не з’явилося. Тому — тільки парочка прикладів; причому обидва стартували раніше, просто зараз вибираються в лідери у своїй ніші.

www.taskrabbit.com

Ідея, що лежить в основі досить проста: полегшити пошук працівників для простих справ (допомога в офісі, прибирання, доставка і так далі). Тобто це щось начебто біржі фріланса — тільки в офлайні, з великою базою потенційних помічників в різних містах (зрозуміло, американських). Компанія-розробник привернула вже купу інвестицій і стрімко зростає.

Ресурс має свій рейтинг користувачів, що дозволяє підібрати надійного виконавця. Мабуть, відгуки тут працюють краще, ніж на онлайн-біржах інтернет-трудівників. Все-таки тут оцінюється людина, з якою роботодавець спілкувався наживо, можливо, його сусід по вулиці або району.

Монетизація сервісу представляється досить простий. А ось перспективи впровадження в Росії — досить сумнівні. Поки у нас не той рівень життя, щоб у такого сайту була масова аудиторія замовників.

www.nuji.com

Величезний сервіс для створення закладок для товарів, які ви хочете придбати. Дозволяє стежити за цим товаром та його вартістю; головна фішка — в соціальності. Люди можуть знаходити однодумців по товарах, які хочуть купити. Це дозволяє знаходити нові корисні і цікаві речі.

По суті, в світі агресивної реклами запитання «а що б мені ще купити» — не бозна-яка нагальна потреба. Списки побажань є багато де — та хоч в Я. ру, вКонтакте. Але проект «вистрілив», мабуть, завдяки загальному тренду (соціальність, об’єднання, пошук однодумців). Загалом, ідея ніщо, тренд — все.

Російські стартапи 2012 року

Тут прикладів буде побільше. Не тому, що росіяни стартапери краще, просто тому що вітчизняний ринок порожненький, щоб стати помітним, потрібно менше зусиль. На Заході нових проектів занадто багато, щоб вибитися і стати більш-менш відомими навіть у вузьких колах, потрібно залучити кілька мільйонів інвестицій та пропіаритися на techcrunch.com. Отже.

pruffifriends.ru

Ось тут ідея просто чудова. Суть — у пошуку людей на хороші вакансії (кваліфіковані IT-розробники, керівники і т. д.). Добре відомо, що знайти фахівця високого класу не так просто і компанії готові платити хедхантерам непогані гроші. Тут же проект ділиться своїм прибутком з тими, хто порекомендував свого друга (або щодо себе) на вакансію в соцмережах. За одну рекомендацію можна отримати тисячу євро. Цей старт-ап вже приносить прибуток (засновники нещодавно похвалилися).

На мій погляд, у pruffifriends відразу купа сильних сторін:

  • Націленість на вузьку і в той же час вельми і вельми платоспроможну аудиторію (компанії, стурбовані пошуком спеців).
  • Величезна «база» шукачів — всі соціальні мережі.
  • Користувачі самі розкручують програми в соцмережах і роблять всю роботу, підстьобнуті найкращою мотивацією — грошовим пряником.

viboom.ru

Позиціонується як «сервіс для посіву вірусних відеороликів». По суті — просто партнерка, платящая за розміщення відеороликів на сайтах і групах в соцмережах. Однак інтернет-реклама — дуже і дуже жирний пиріг. Відрізати від нього саму нову і швидко зростаючу частину — вельми перспективне в плані прибутку.

www.workle.ru

Сервіс з пошуку підробітку. Кількома абзацами вище я писав, що в РФ проект начебто таскрэббит не піде. І ось будь ласка — онлайн-бюро по найму для оффлайн-послуг. Однак тут замовниками виступають великі компанії, а не приватні особи. Роботодавці — банки, страхові компанії і фірми. Тобто по суті тут можна влаштуватися працювати позаштатним консультантом або страховим агентом.

Думка, як на мене, дуже навіть непогана. Всі ці фірми регулярно залучають нових співробітників. Плинність персоналу серед менеджерів по кредитуванню або позаштатних продавців путівок просто величезна — а компанія витрачає ресурси на їх пошук, навчання, оформлення. Ну а розглянутий проект допомагає економити ці ресурси.

(Рік — знову ж — вказано тут умовно. Деякі розроблялися декілька років, просто зараз потрапили у фокус уваги аудиторії.