Створення стартапу для багатьох людей найбільш привабливий шлях розвитку власного бізнесу.
Головний плюс — можливість отримати фантастичну прибуток, реалізувавши при цьому свої власні ідеї і сильні сторони. Загалом, вдався start-up — це більш ніж круто.
Спробуємо знайти декілька прикладів вдалих проектів за 2010 — 2012 роки.
Відразу обмовлюся, що попереднє речення треба читати як «вдалих з моєї точки зору». Тому, для початку є сенс розставити пріоритети.
Що таке вдалий стартап?
На мій погляд, тут є кілька складових:
- Акцент на простій ідеї, відсутність надмірно складних технічних проблем.
- Вже при створенні очевидна хоча б 1 шлях монетизації (власне заробітку грошей на проекті).
- Легко представима цільова аудиторія.
- Проект робить чиєсь життя простіше (дозволяє економити гроші або час, дає якісно нові послуги і т. д.).
- Проект робиться в тренді (наприклад, зараз тренд — соціальність, нові сервіси, засновані на зв’язках між людьми, через соцмережі).
Звичайно, ці критерії більше ніж умовні. Я дивлюся на них зі своєї дзвіниці. Я не програміст, тому мене може лякати технічна реалізація (перший пункт). Можна робити абсолютно безкоштовний проект просто з метою зібрати користувачів і привести їх у свій традиційний бізнес. Варіантів багато, догм немає.
Приклади проектів
А тепер власне до живих прикладів. Наводжу у вільному порядку останній нітрохи не гірше першого.
perevezi.ru
Сервіс по організації грузопервозок. Замовник по суті влаштовує міні-конкурс серед сотень потенційних виконавців. Гроші беруть з перевізників за доступ до клієнтів. Сайт живий і розвивається, функціонал хоч і нестандартний, але не можна сказати, що він дуже складний.
www.super-marmite.com
Цікава штука: дозволять людям торгувати стравами домашньої кухні. Тобто людина, яка хоче поїсти, наприклад, в чужому місті, не зобов’язаний йти в макдональс, а може просто пошукати на сайті улюблене блюдо.
neighborhoodr.com
Платформа для створення і ведення колективних блогів окремих районів і невеликих міст. Сама концепція цікава і приваблива в плані монетизації (локальні рекламодавці!). Правда реалізовано це досить колгоспно, без драйву та вогника, без web 2.0. У чому полягає конкурентна перевага перед групами в глобальних соцмережах — не зовсім зрозуміло.
topdelivery.ru
Начебто все просто — всього лише служба доставки товарів з інтернет-магазинів. Зате, на мій погляд, дуже добре визначена ніша і цільова аудиторія. А саме — мешканці регіонів, які роблять покупки в онлайн-маркетах, які розташовані переважно в Москві та Санкт-Петербурзі. Фірма пропонує стандартну ціну доставки в 14 регіонів.
Я сам би не проти більше купувати в Мережі, але, проживаючи на віддалі від Дефолт-Сіті, особливо не розгуляєшся. На поштові відправлення у мене стійка алергія.
Загалом, не так багато інновацій, зате серйозно, акуратно і в зростаючій ніші. Дуже навіть нічого!
www.vse-svoe.ru
Компанія торгує натуральними продуктами. В принципі, трендова ідея, актуальне для багатьох. Хочеться бути впевненим в тому, що їж здорову їжу. Щоправда, наскільки я можу судити, справа йде у компанії не надто бадьоро — відвідуваність порівняно невелика. Втім, це справа часу.
drincash.com
Цікава думка: дозволити пригощати випивкою через Інтернет. Єдино, поки не помітно головного елемента — стимулу, який змусив би людей активно дарувати один одному заочні чашки кави і кухлі пива. Тобто тут немає очевидної вигоди для аудиторії. Точно так само можна подарувати сертифікат куди завгодно, або просто дати 200 рублів. А ось возитися з PIN-кодами в ресторані — хм…
Напевно, сюди потрібно прикрутити якийсь додатковий сервіс або об’єднатися з якоюсь соціалкою або організаторами конкурсів у ній.
www.deliveride.com
Ще один сервіс доставки. Люди перевозять предмети мимохідь, під час ділових поїздок або відпочинку і отримують за це гроші. Цікаво і є спосіб отримання прибутку — брати маленьку комісію. Поки теж із замовленнями негусто, зараз всього 4 штуки:
Але взагалі — дуже цікава і проста думка.
А які проекти сподобалися вам останнім часом?