Питання масового підбору персоналу дуже актуальне на сьогоднішній день, це пов’язано із змінами на сучасному ринку (розвиток промисловості, активна діяльність транснаціональних корпорацій, зростання торговельних мереж та збільшення попиту на персонал усіх категорій). В такому випадку перед компанією, незалежно від її обсягу на ринку і займає сегмента, виникає завдання – пошук найбільш ефективного методу для масового підбору кадрів.

Масовий рекрутинг має свої особливості. Традиційний спосіб кадрової політики ґрунтується на «точковому відборі» одного або кількох працівників, враховуючи специфіку діяльності організації. Суть масового відбору – дуже швидко знайти велику кількість працівників, які зобов’язані зайняти свої позиції і оволодіти основними навичками діяльності за найкоротші терміни. Як правило, ключовим чинником цього процесу є рівень знань, умінь та досвіду кандидатів.

При масовому підборі персоналу дуже багато залежить від реклами. Для її розміщення необхідно вибрати правильні джерела, зробити початковий відбір, налагодити контакти з біржею праці і спеціальними службами. А це, в свою чергу, чималі фінансові та людські витрати. Саме тому виконання цієї задачі повинно починатися з процесу планування, вибору каналу пошуку, визначення часових рамок та інше.

Масовий рекрутинг повинен ґрунтуватися на наступних принципах:

1. Оперативність. Керівник проекту повинен чітко встановити дату запуску робіт, щоб саме до такого терміну штат був укомплектований. Чітко розписаний порядок найму та стислі терміни дають можливість правильно скласти графік робіт і чітко визначити витрати часу на такий пошук.

2. Масштабність. Як правило, в роботі над таким проектом задіяний штат кадрового агентства повністю або цілий відділ по роботі з персоналом в самій компанії.

3. Робота з великим об’ємом інформації.

4. Адаптація нових працівників до внутрішньої політики компанії.

При виборі методу залучення кандидатів краще використовувати декілька варіантів. Масовий підбір повинен супроводжуватися гарним рекламним модулем, де вказана основна інформація. Розміщуючи такі оголошення не забувайте дотримуватися принципу «теми» — вони повинні бути яскравими, чіткими, і «кидатися в очі». Якщо проект масовий, інтернет-ресурси не завжди дадуть очікуваний результат, далеко не всі купують спеціалізовані видання, де міститися подібні оголошення. Для того, щоб залучити потенційних працівників, необхідний комплексний підхід.

Методи масового набору кадрів

  • реклама в ЗМІ;
  • розміщення оголошень на спеціалізованих сайтах;
  • співпраця з біржею праці;
  • масова розсилка;
  • вибір підходящої кандидатури по електронній базі даних;
  • оголошення в громадському транспорті;
  • відвідування ярмарку вакансій;
  • співпраця з вищими навчальними закладами для залучення випускників.

Але врахуйте, якщо масовий підбір, це не означає, що потрібно виключити перевірки кандидата на професіоналізм. В західних фірмах прийнято проводити тестування і визначати, чи достатньо знань і досвіду роботи кандидата.

При роботі з масовими проектами може виникнути низка труднощів, адже знайти велику кількість співробітників за короткий відрізок часу дуже складно. По-перше, хто-небудь з кандидатів може відмовитися в останній день. По-друге, такий набір позицій різноплановий, коли потрібні фахівці різного рівня – від різноробочого до керуючого відділом. Таким чином, масовість доповнюється ще і комплексністю набору.