Здрастуйте! у цій статті ми розповімо про smm-стратегії та інструменти smm просування.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  • що таке smm просування;
  • як розробити стратегію smm просування;
  • які існують інструменти smm просування.

Сучасний середньостатистичний користувач інтернету проводить в соціальних мережах до 60% вільного часу: спілкується з друзями, дивиться відео, слухає музику, грає в ігри. Однак, соціальні мережі можна використовувати не тільки як засіб дозвілля, а й як інструмент маркетингових комунікацій. Мовою маркетологів інструмент просування компанії, товару або бренду в соціальних мережах називається smm (social media marketing).

Переваги smm

  • відсутність нав’язливості комунікаційних повідомлень;
  • відносно низька вартість;
  • низький рівень конкуренції по даному каналу комунікацій;
  • можливість контролю і коригування.

Етапи smm

Перш ніж приступити до просування в соціальних мережах, необхідно розробити smm стратегію.

сама стратегія складається з 7 основних етапів:

  • постановка цілей smm просування;
  • визначення цільової аудиторії, виділення самостійних сегментів всередині неї;
  • вибір соціальних мереж для просування;
  • визначення позиціонування компанії в соціальній мережі, формування контенту;
  • медіаплан (або план комунікацій) для кожного сегмента цільової аудиторії;
  • вибір показників для оцінки рекламної кампанії;
  • визначення бюджету.

Тепер розберемо кожен елемент smm-стратегії просування.

Постановка цілей smm просування

Розробка smm стратегії починається з постановки цілей. Мета повинна бути досяжна, обмежена в термінах, забезпечена ресурсами і виражена в конкретних числах.

прикладами цілей smm просування можуть служити наступні:

  • збільшення продажів товару через соціальні мережі на 10% за три місяці;
  • поліпшення впізнаваності бренду на 20% в порівнянні зі справжніми результатами за один місяць.

Як ми можемо бачити, за допомогою соціальних мереж можна досягати як економічних цілей, так і іміджевих.

Всі цілі повинні бути чітко прописані в стратегії smm просування.

Визначення цільової аудиторії, виділення самостійних сегментів всередині неї

Хоч цей елемент і другий в структурі стратегії smm просування, він анітрохи не поступається за важливістю першому елементу.

визначення цільової аудиторії відбувається в кілька етапів:

  • визначення цільової аудиторії компанії (продукту) в цілому . Тут необхідно позначити основні параметри цільової аудиторії: демографічні, географічні та поведінкові.

приклад. цільова аудиторія магазину жіночого молодіжного одягу, розташованого в москві – незаміжні дівчата у віці від 12 до 23 років, які проживають в москві і області.

  • визначення сегментів всередині цільової аудиторії . Необхідно розділити всю цільову аудиторію на кілька сегментів, які будуть відрізнятися один від одного потребами, цілями придбання товару, інтересами та іншими факторами, які впливають на саму покупку.

У прикладі з нашим магазином, можна виділити школярок у віці від 12 до 14 років, які захоплюються аніме і багато часу проводять на вулиці, школярок у віці від 14 до 16 років, для яких одяг – спосіб самовираження, і дівчат студенток, які купують наш одяг для заняття спортом і простих прогулянок.

  • охарактеризуємо кожен із сегментів найбільш повно . У прикладі з магазином жіночого молодіжного одягу це буде виглядати наступним чином:

1 сегмент . статус / рід діяльності: школярки; вік: 12-14 років; інтереси: аніме, рухливий спосіб життя, інтернет; інші особливості: на вибір одягу впливають батьки.

2 сегмент . статус / рід діяльності: школярки; вік: 14-16 років; інтереси: мода, побачення, випускний, інтернет; інші особливості: самостійно вибирають одяг, залежать від думки оточуючих.

3 сегмент . статус / рід діяльності: студентки( можливо працюють); вік 17-23 роки; інтереси: кінематограф, спорт, інтернет, музика. Інші особливості: набувають одяг самостійно, часто потребують зручною недорогий, але модному одязі.

  • визначаємо соціальні мережі, якими користується кожен із сегментів і час доби, який споживач проводить в соціальній мережі .

приклад. 1 сегмент користується тільки соціальною мережею «вконтакте» з 3 години дня до 6 годин вечора, 2 сегмент – «вконтакте» і instagram з 3 годин дня до 5 годин вечора, 3 сегмент – «вконтакте», instagram і facebook з 5 годин вечора до 10 годин вечора.

  • виділіть для кожного сегмента споживачів причини, за якими вони приймуть рішення про покупку і причини і за якими вони відмовляться від покупки . Візьмемо для прикладу наш перший сегмент.

Після цього ми можемо приступити до наступного елементу стратегії smm просування-вибору соціальних мереж для просування.

Вибір соціальних мереж для просування

На цьому пункті ми не будемо детально зупинятися, так як питання вибору соціальних мереж для просування продукту для кожного сегмента вже було порушено раніше.

Визначення позиціонування компанії в соціальній мережі, формування контенту

На основі отриманих даних про цільову аудиторію, ми можемо сформувати зміст наших сторінок в соціальних мережах. Можна виділити для кожного сегмента свою сторінку, якщо таких небагато і їх параметри сильно відрізняються один від одного.

У нашому випадку з магазином одягу, цього не потрібно, достатньо охопити найбільш затребувані серед нашої цільової аудиторії, соціальні мережі.

На даному етапі визначаються відповідальні за наповнення сторінок, а також терміни і періодичність оновлення контенту. Найбільш сприятливим періодом часу для додавання нових записів є час з 10 ранку до 7 вечора, але якщо ви знаєте, в який час відвідують соціальні мережі ваші цільові сегменти, то розміщувати записи краще в цей час.

Особливу увагу слід звернути на графічний контент, так як зображення краще засвоюються користувачами соціальних мереж і більш помітні. При цьому візуальний контент необхідно брендувати, щоб посилити ефект від просування.

Контент вашої сторінки повинен бути оптимізований за допомогою сервісу яндекс wordstat, щоб залучати користувачів не тільки з самої соціальної мережі, але і з пошукових систем. При цьому оптимізовані повинні бути не тільки записи на сторінці, але і назва групи, і її опис.

Медіаплан (або план комунікацій) для кожного сегмента цільової аудиторії

Медіаплан складатиметься з інструментів просування в соціальних мережах, розподілених за часом.

до інструментів smm просування в соціальних мережах відносять:

  • таргетингова реклама – невелике оголошення, розташоване в будь-якій частині сторінки соціальної мережі, що складається з зображення і текстового повідомлення. Як правило, таке оголошення веде на офіційну сторінку рекламованої компанії;
  • реклама в спільнотах 8>–>- рекламний пост в популярній групі або сторінці в соціальній мережі. Як правило, веде в офіційну групу компанії в тій же соціальній мережі.
  • вірусна реклама 8>–>- такий рекламний контент, який користувачі соціальної мережі поширюють між собою самостійно. Це може бути текст, зображення або відео, головне – викликати інтерес у користувачів.

Вибір показників для оцінки рекламної кампанії

На даному етапі необхідно визначити ті показники, які більшою мірою зможуть відобразити результати рекламної кампанії.

Вибір показників для оцінки рекламної кампанії залежить від цілей рекламної кампанії. Якщо метою було підвищення продажів, то показником може бути кількість покупок, здійснених в соціальній мережі або після переходу з соціальної мережі на офіційний сайт. Якщо ж метою рекламної кампанії було підвищення впізнаваності, то показником результативності буде кількість передплатників в соціальній мережі.

Визначення бюджету

Бюджет рекламної кампанії-підсумковий елемент стратегії smm просування. Бюджет залежить від того, якіІнструменти smm просування були застосовані. Якщо ви використовували тільки seo-оптимізацію, то бюджет рекламної кампанії складе 0 рублів.

Якщо ви використовували всі можливі інструменти просування, то бюджет за місяць складе близько 15 тисяч рублів.