Бізнесмени, які зважилися на покупку франшизи, найчастіше вибирають відомі торговельні марки, оскільки пропонувати добре розрекламований товар завжди простіше, ніж інновацію. З іншого боку, витрати на придбання ліцензії у виробників, які досягли успіху, значно перевищують можливу собівартість проекту «start up».

Підвищений інтерес на ринку франчайзингу викликають недорогі бренди: попит на такі пропозиції особливо великий у підприємців середньої ланки.

А вибір франшиз величезний, особливо в категоріях «фаст-фуд», «модний одяг» і «роздрібна торгівля». Але якраз тут потенційних франчайзі підстерігає небезпека. Неправильно оцінивши перспективи розвитку торгової марки, кількість конкурентів і цільову аудиторію, можна стати банкрутом, так і не встигнувши стати діловим людиною.

Існують три способи підібрати найбільш вигідну для себе франшизу: —

  • звернутися в консалтингову компанію;
  • вибрати пропозицію на спеціальних біржах в інтернеті;
  • працювати безпосередньо з франчайзером.

Послуги консультанта: навіщо це потрібно?

Компаній, які можуть дати фахову пораду і зорієнтувати майбутнього підприємця на ринку франчайзингу, в Росії дуже мало. Ці консалтингові компанії беруть участь у спеціалізованих виставках і форумах, рекламують свої послуги в ділових виданнях, розміщують рекламу в ЗМІ та на веб-ресурсах.

Їх послуги недешеві, але переваги очевидні: вони краще орієнтуються в юридичних питаннях і нюанси покупки різних категорій франшиз. Консалтингова компанія працює і з юридичними особами, яким вони допомагають розробити ліцензійний пакет для подальшого продажу, і з майбутніми франчайзі.

Головний показник професійного рівня такої фірми – кількість розроблених і проданих франшиз.

Інтернет-біржі та каталоги франшиз

Веб-ресурси, де розміщена інформація про нові і давно існуючих франшизах, діляться на два типи. Перший – це брокери, які пропонують електронний каталог діючих пропозицій, сортуючи їх за категоріями і сумою необхідних інвестицій (наприклад, www.beboss.ru). Ці посередники займаються тільки пасивним просуванням, тому франчайзі доведеться самостійно оцінювати потенціал комерційного пропозиції і адекватність його ціни.

Другий тип – це портали, де можна підібрати підходящий варіант, орієнтуючись в тому числі і на регіон, і на рейтинг франшизи. Там же опубліковано глосарій, нормативні акти, корисні статті, огляди ринку, новини галузі та інша корисна для франчайзі інформація. Такі веб-ресурси (наприклад, www.franshiza.ru) пропонують поради експертів, експертизу франшизних пакетів, анонсують та організовують заходи по франчайзингу.

Таким чином, на одному порталі можна отримати теоретичні знання і практичну допомогу в покупці франшизи.

Посилання:

  • frshop.ru
  • sellbrand.ru
  • franchisees.ru

Франчайзер і франчайзі – прямий діалог

На веб-сайтах всіх компаній, які продають свої франшизи, є готові комерційні пропозиції. Безпосередньо зв’язуючись з ліцензіаром, потрібно мати готовий бізнес-план і список питань про саму франчайзингової програми. Доцільно вивчити історію бренду, досвід інших франчайзі.

В першу чергу слід зрозуміти, що саме входить у вартість франшизи, розміри одноразових та періодичних виплат, яку підтримку і консультації надає власник торгової марки, які умови анулювання франшизи і т. д. Дуже важливо перевірити договір у юриста.