Вкладення в аптечний бізнес – дуже вигідне підприємство, але в теж час небезпечний: в кожному місті присутні десятки конкуруючих брендів, а рентабельних франшиз в цьому сегменті дуже мало. Лише кілька великих мережевиків пропонують детально опрацьовані франчайзингові пакети, інші власники аптечних брендів воліють інші моделі для розвитку свого бізнесу.

Невелика кількість пропозицій для франчайзі пояснюється трьома причинами: на ринку медикаментів присутня значна кількість контрафактної продукції, яку складно відстежити починаючим підприємцям – це раз. Ціноутворенням у цій сфері займається держава, і є гранична планка для вартості тих чи інших препаратів – це два. І, по-третє, складно підібрати приміщення під аптечний пункт, яке розташовувалося на достатній відстані від фірми-конкурента.

Як відзначають дослідники аптечного ринку, менше половини франшизних підприємств у цьому сегменті франчайзі приносять реальний дохід, а через кілька років з 10 нових точок більше половини закриваються по причині банкрутства. Серед аптечних брендів, присутніх в Росії стабільно розвиваються по лінії франчайзингу, можна назвати мережа «36,6», «120/80» і фармамаркета «Аптека Доброго Дня».

Мережа аптек «120/80» поки налічує 8 відділень у Москві, але намагається розширити свій бізнес за рахунок регіональних франчайзі. Передбачуваний обсяг інвестицій становить 650 тисяч рублів, період окупності – півроку. Унікальність даної пропозиції в тому, що крім продажу ліків, аптечний пункт пропонує та консультації професійних терапевтів, які допомагають покупцям з вибором препаратів. Власники бренду пропонують партнерам допомогу у відкритті нової точки, навчанні персоналу та постачання медикаментів.

«Аптека Доброго Дня» пропонує франчайзі освоїти новий формат – фармамаркет. Покупцям наданий вільний доступ до всього асортименту товарів, розміщених у торговельній зоні, вони можуть самостійно вивчити інструкції до ліків або отримати консультацію провізора або фармацевта. Франчайзер висуває наступні вимоги до приміщення: площа від 120 кв. метрів, перший поверх окремий вхід. Цю мережу відрізняє широкий вибір медикаментів, засобів гігієни та Бадів. Вартість франшизи – 2,8 мільйонів рублів, роялті – 2%. Ліцензіар пропонує франчайзі доступ до мережевих сервісів, повну автоматизацію всіх робочих процесів, налагоджені канали постачання та єдині рекламні кампанії.

Мережа «36,6» є національним лідером в аптечному сегменті і продає франшизи на дуже вигідних для потенційних франчайзі умовах. Обсяг інвестицій становить від 1,6 до 3,2 млн рублів, вимоги до приміщення – площа від 30 кв. метрів. Власник бренду надає підтримку партнерам по всіх напрямках: вибір місця під торгову точку, отримання фармацевтичної ліцензії, закупівля медикаментів у дистриб’юторів за оптовими цінами, консультації на всіх етапах запуску нової аптечної точки і т. д.