Нещодавно на блозі вже була стаття про пошук ідей для бізнесу. Продовжимо цю важливу тему невеликим списком джерел натхнення для генерації бізнес-планів.

Ці джерела повинні допомогти підштовхнути фантазію, направити її в нове русло, помітити те, чого раніше ваш уявний погляд просто байдуже ковзав.

Зрозуміло, механічне використання таких прийомів і способів нічого не дасть. Потрібно внутрішньо підготуватися, розкритися, налаштуватися на пошук.

Десять способів придумати оригінальну бізнес-ідею

Отже.

1. Перегорніть рекламний довідник або газету

За кожним оголошенням ховається чийсь бізнес. Газета рекламних оголошень — відмінний спосіб побачити «зріз» підприємницької активності в певній області, виділити актуальне зараз напрямок, побачити щось нове. Можливо, десятки однотипних оголошень наштовхнуть вас на думку створити b2b-компанію, яка знімає вершки з пирога жорсткої конкуренції.

2. Згадайте ввечері всі труднощі, з якими зіткнулися днем (тижня, минулого місяця).

У вас є шанс виявити «хворе місце», визначити незадоволену потребу. При цьому вона може бути найнесподіванішою — в наш вік право на існування мають різні послуги — аж до продажу того, чого не існує (віртуальні подарунки в соцмережах).

3. Аналогічний спосіб — у ставленні друзів і знайомих.

Розумову роботу проробляємо таку ж — прикидаємо, які є дрібні проблеми у знайомих. Тобто в якості прообразу цільової аудиторії використовується інша людина. Цю роботу зручно виконувати, просто прощелкав одного за іншим френдів в соціальній мережі. Це дозволяє відразу отримати інформацію про нього, якої ви не знаєте або не пам’ятаєте.

4. «У мене є мільйон».

Фантазуємо: припустимо, ви отримали десь мільйон або вам стала доступна інша велика сума грошей. Що далі? Що ви з нею будете робити (варіант віднести в банк — не розглядати).

Гроші під хорошу ідею можна буде потім знайти. А для того, щоб в голову прийшла гарна думка, потрібно прибрати обмеження, які заважають думати про великих і прибуткових підприємствах.

5. У мене є…

Тут навпаки. Ретельно аналізуємо, ніж ви реально маєте. Причому це не тільки гроші, машини, торгові площі.

Це ще й:

  • зв’язки і знайомства;
  • навички та вміння;
  • інтереси (ті сфери, якими ви не володієте, але можете швидко опанувати, так як є внутрішня мотивація).

Зібравши все це в купку, можна визначити напрям, працювати в якому буде максимально легко. У будь-якому випадку, така внутрішня інвентаризація може допомогти краще скористатися всіма іншими способами.

6. Дивимося звіт з якого-небудь економічного форуму.

Багато в чому подібні заходи — гніздо бюрократії, але там звучить дуже багато корисних ідей, головне ж — за доповідями та презентаціями можна відстежити роботу експертів високого рівня, зрозуміти, які тренди, ринки і ніші вони виділяють.

Чому б не взяти ту ж нішу на своєму регіональному ринку? У себе вдома ви відобразіть будь-які атаки конкурентів. Стіни допоможуть! Ну і знання місцевих особливостей, звичайно.

Найчастіше стартапери обмежуються оглядами стартапів у своїй ніші — абсолютно марно.

7. Вивчаємо державні програми.

Політика впливає на економіку (ще й як!). «Примазавшись» до нацпроекту або вийшовши на поле, створюване новим законом, можна знайти відмінну нішу.

8. Уявити, що ви придумуєте бізнес для друга, у якого зараз немає роботи.

Це просто виверт, щоб не зациклюватися на собі і своїх недоліках. Ми часто віримо в інших людей більше, ніж себе.

9. Мозковий штурм обмін

Мозкова атака — це вже класика. А ось виконати всі 8 попередніх пунктів, зафіксувати результати на папері (у файлі) і помінятися з другом, який зробить те ж саме — це вже щось новеньке. Суть в тому, що маючи однакові інструкції (наприклад, з цієї статті), ви прийдете до різних висновків, але при цьому будете розмовляти на одній мові. А це дуже цінно.

10. Самий простий спосіб.

Беремо проект, який вам особисто сподобався і робимо грамотний copy-paste. Історія знає чимало прикладів, коли «вистрілює» саме другий проект.