Я прагну створити свою справу саме в Інтернеті, тому питання щодо пошуку ідей для онлайн-підприємництва дуже мене цікавить. У цій статті я не буду вивішувати список таких матеріалів, на зразок цього:


(Перед написанням статті я сунувся в пошуковик і нарив пару сайтів з даної теми. Чогось особливо цінного знайти не вдалося. У 90% випадків за бізнес-ідеї видаються банальні схеми роботи на дядька/тітку — хіба що віддалено).
Ні, тут ми поговоримо (точніше, я запишу, а ви прочитаєте) про способи пошуку і розвитку бізнес-планів для Всесвітньої павутини. У цій справі є певні особливості; щоб ефективно знаходити ідеї потрібно мати їх на увазі. Також, зрозуміло, буде корисно знати і про загальні принципи пошуку (див. тут) а також про особливості бізнесу в Мережі.

В цілому способи пошуку традиційні. Економічні закони діють скрізь. Але є декілька відмінностей, знання яких може направити вашу думку по новому шляху.

Головна відмінність, на мій погляд, полягає в тому, що тут не обов’язково буквально слідувати схемі «купи (виробити) — продай». В Інтернеті торгують в першу чергу увагою і довірою. Вам не обов’язково відкривати ще один магазин. Найбільш потужні і впливові компанії (Гугл, Фейсбук) продають рекламу. А якщо точніше — отримують гроші за перемикання уваги своїх користувачів.

Тому при створенні стартапу, як не дивно, далеко не завжди потрібно відразу продумувати «а як я це відіб’ю?». Найчастіше — ніяк. Часто можна просто продати стартап того, кому він потрібніший. Всі ми в курсі багатомільйонних покупок інтернет-гігантів, регулярно проскакивающих в новинах. Так-так, тих самих що викликають пожвавлення думок доморощених аналітиків на Хабре або в інших IT-ЗМІ.

Якщо спробувати узагальнити ще більше, то можна вивести такий принцип:

У інтернет-компанії можуть бути найрізноманітніші клієнти і моделі монетизації — аж до збору пожертвувань.

Наприклад, клієнтом може бути:

  • Людина, що купує товар безпосередньо.
  • Фірма, яка купує банер на ресурсі.
  • Фірма, яка купує ресурс цілком.
  • Людина, що робить пожертвування.
  • Сам підприємець, який використовує проект для розвитку іншого свого проекту.

Таким чином, для успішного придумування ідей треба трохи відійти від традиційної схеми товар-гроші-товар. Якщо поглянути на ситуацію через трохи підфарбовані рожевим окуляри, то можна сказати і так:

Якщо задуманий проект робить комусь добро, робить когось щасливішим — він буде успішний.

Пошукові системи, соціальні мережі, блогосервисы, системи підбору товарів — все це полегшує і покращує життя, не вимагаючи від користувачів нічого натомість, крім уваги і довіри.

Звичайно, застереження «через злегка підфарбовані» — не випадкова. Продуманий шлях отримання доходу — завжди добре. Але иногода (якщо не потрібно великих витрат для реалізації задуманого) — можна обійтися і без нього.

Відповідно, для того, щоб придумати нові, незатертые ідеї, потрібно знайти незадоволену потребу сучасних користувачів і задовольнити її. Це класична формула застосовна для будь-якого бізнесу. Але в Мережі можна зробити добро «авансом» — і швидше за все воно окупиться.