В 2013 році російський ринок франчайзингу демонструє стійке зростання. Як і прогнозували експерти, його обсяг збільшився на 25-30% (за підсумками першого півріччя). З’явилося близько 1500 нових франшиз в таких сегментах як продукти харчування, громадське харчування і фаст-фуд, дитячі товари, одяг та взуття, подарунки, стільниковий зв’язок, фітнес, косметичні та туристичні послуги.

Поняття «нова франшиза» включає в себе кілька категорій: нова торгова марка, нові товари і послуги, новий напрямок у бізнесі. З лютого по вересень 2013 року в Росії відбулося кілька фестивалів, на яких вітчизняні і західні компанії презентували свої концепції. В переважній більшості вони розраховані не на столичних, а на регіональних франчайзі.

Громадське харчування — золоте дно

Нові франшизи пропонують такі великі бренди як Sbarro, Mama Roma, Subway, Стардог!s і Baskin Robbins. У 2013 році кожна з цих мережевих компаній запустила ще кілька десятків франшизних підприємств по всій Росії, що стало вже традиційним явищем. Основними відмінностями між пропозиціями цих франчайзерів є розмір інвестицій, термін окупності і наявність або відсутність вступного внеску.

Витрати на запуск нової точки під маркою Baskin Robbins оцінюються в 1 мільйон рублів, вступний внесок становить 480 тисяч рублів, маркетинговий (ліцензійний) платіж дорівнює 4%, роялті відсутній. Відкриття Метро коштуватиме 3 млн рублів, 380 тисяч потрібно на паушальний платіж, роялті – 8%, також потрібно щомісяця сплачувати ПДВ від виручки. Витрати на новий ресторан Mama Roma складають 13-21 млн рублів (розмір інвестицій), 1,3 мільйона (паушальний внесок), роялті – 6%.

Пропозиції по франшизі від Sbarro починаються з 1,5 млн рублів, вступний внесок – 750 мільйонів, локальний маркетинг – 2%, роялті – 7%. Найдоступнішу франшизу пропонує Стардог!s: інвестиції від 100 тисяч, початковий внесок – 30-50 тисяч рублів, роялті – 3-5%. Окупність цих проектів варіюється від 3 місяців до 2 років.

Цікаві такі оригінальні і перспективні новинки на ринку франшиз, як інтернет-магазин Slad is (карамель на замовлення), кафе Tea Funny (напої на основі чаю, молока або кави з їстівними кульками) і TORNADO Pizza Cono (піца у вафельному ріжку).

Ці пропозиції щодо фаст – і стріт-фуду особливо привабливі завдяки своїй низькій собівартості і швидкому отриманню прибутку. За рік відкриті сотні франшизних підприємств у великих російських містах: бурхливий розвиток пояснюється точним попаданням брендів в цільову аудиторію (підлітки, молодь і люди середнього віку).

Для відкриття торгової точки Tea Funny потрібно приблизно 1,4 мільйонів (витрати на запуск) і 360 тисяч рублів (вступний внесок). При цьому ліцензіар надає можливість одноразової організації цілої мережі кафе. Для того, щоб стати офіційним представником Slad is, треба купити у компанії товар на загальну суму 30 тисяч рублів, а потім отримати 20-відсоткову знижку на всі продукти.

Способи їх реалізації вибирає сам франчайзі. Для запуску експрес-піцерії TORNADO потрібно придбати спеціальне обладнання. Обсяг інвестицій оцінюється приблизно в 330 тисяч рублів. Згодом ліцензіату треба лише укласти договір з відповідним закладом, де можна встановити апарат для виробництва піци в конусі.