Питання про якісному підборі персоналу актуальним для кожної компанії, незалежно від її розмірів і займаного сегменту на ринку. Саме рядовий робітник є «серцем» будь-якої організації, так як від його освіти, вмінь, навичок і старання буде залежати успіх фірми.

Знайти висококваліфікованого працівника, який буде якісно виконувати свою роботу, зможе швидко влитися в колектив і боротися за досягнення мети організації дуже складно. Тому підбір кадрів – це перша і основна задача будь-якої компанії. Головним моментом у цьому процесі є чітко поставлена мета і вибір пріоритетів пошуку, а також постановка ієрархії вимог (поділ на бажані і обов’язкові). Докладніше див. статтю “принципи підбору персоналу”.

Основні методи пошуку працівників, якщо немає грошей

Дуже часто матеріальних ресурсів на проведення кадрової політики не вистачає. В такому випадку роботодавець може підібрати певну кількість працівників безкоштовно, вдавшись до наступних методів:

1. Пошук всередині організації

Шукати необхідного співробітника в першу чергу слід у своїй компанії. Ви відмінно вивчили недоліки та переваги кожного працівника і точно знаєте, хто з них зможе впоратися з вакантною посадою. До того ж, люди, які давно працюють на вас, добре знають специфіку діяльності організації, розуміють її особливості і зовнішню спрямованість, а також мають невід’ємні професійні навички та досвід роботи в середовищі компетенції фірми. Призначивши такого працівника на нову посаду, ви економите час, що пішло б на адаптацію сторонньої людини до внутрішньої середовищі організації та спеціальне навчання.

2. Пошук серед знайомих

Найпоширенішим методом пошуку необхідного працівника є метод «сарафанного радіо», тобто пошук серед родичів, друзів, знайомих і т. д. даний метод Має багато недоліків – згідно вашим вимогам кандидатуру прикрашають і вихваляють, а коли доходить до справи, то виявляється протилежне. До того ж, дуже складно відмовити колишньому однокласнику або далекому родичу. Але все ж, і такий спосіб може стати успішним, головне, пропускати всіх бажаючих через об’єктивний підбір персоналу на рівних умовах з іншими кандидатами.

3. Центр зайнятості

Даний метод має велику перевагу – заробітну плату йому протягом року буде оплачувати держава. Але, з іншого боку, кваліфіковані працівники ніколи не стоять на обліку по безробіттю, пам’ятайте це.

4. Оголошення на спеціалізованих сайтах

5. На сьогодні існує велика кількість спеціалізованих сайтів з пошуку роботи. Багато з них – безкоштовні. Даний канал відбору є одним з найефективніших, оскільки надасть вам потік великої кількості кандидатів.

6. Огляд резюме на спеціалізованих сайтах

Даний метод аналогічний попередній, тільки в цьому випадку ви переглядаєте існуючі кандидатури і запрошуєте на співбесіди тих, які підходять вам. Недолік такого методу – багато дуже прикрашають свої вміння, і, зустрівшись з ними, ви можете просто втратити свій час.

7. Оголошення на «паркані»

Як відомо, гарні слова на паркані не пишуть, але не варто відкидати такий спосіб, так як перебуваючи на зупинці або чекаючи одного під під’їздом, кожен з нас підсвідомо читає текст і може зацікавитися.

Не забувайте, що співробітники компанії – це гарантія її успіху. Вибір кращих кандидатів є одним з ключових чинників ефективної діяльності кожної організації і час, витрачений на відбір гідного співробітника, в майбутньому окупиться сторицею.