Слово «рекрутинг» в перекладі з французької мови означає набирати, залучати на службу. В даний час цей термін знайшов широке застосування у зв’язку з пошуком кваліфікованого персоналу. По суті, рекрутингова агенція займається підбором для фірм-замовників співробітників необхідного рівня освіти, підготовки, трудового досвіду і т. д.

У числі принципів успішної продуктивної діяльності рекрутера можна назвати розуміння потреби замовника і повне уявлення про сферу діяльності фірми-клієнта, а також уміння знаходити претендентів і грамотно працювати з ними.

Методи пошуку претендентів

Вони бувають самими різними.

За рекомендацією знайомих, родичів і т. д. Як правило, є найменш ефективним методом підбору необхідного кандидата, в силу того, що грунтується на суб’єктивній думці не професійних людей, які часто схильні завищувати потенційні можливості своїх близьких. Серед позитивних його характеристик можна назвати низьку вартість.

Пошук всередині фірми-замовника. Іноді буває доцільним розглядати варіанти просування співробітників самої фірми, ніж шукати людину стороннього. Позитивним фактором можна назвати тут можливість адекватної оцінки кандидата, який проявив себе під час своєї професійної діяльності з тієї чи іншої сторони. Також його знайомство з колективом, керівництвом фірми, загальними правилами і принципами діяльності компанії не зажадає надалі значного часу на адаптацію в новій якості, а дасть можливість відразу сконцентруватися на своїх обов’язках.

У середовищі самовисуванців. Люди, що знаходяться в пошуках посади, в деяких випадках заслуговують особливої уваги, особливо якщо поряд з відповідним резюме на дану вакансію, мають позитивні рекомендації з попередніх робочих місць. Людина, яка не працевлаштований на даний момент і зацікавлений у стабільному доході, легко піде назустріч підвищеним обсягом професійних обов’язків і здатний високо цінувати перспективу відкрилася можливості. Крім того, позитивною характеристикою в даному випадку можна назвати його стратегію не пасивного очікування, а активного пошуку нового місця роботи.

З допомогою засобів масової інформації та інтернету. Цей метод при відносно низьких витратах дозволяє охоплювати широке коло можливих кандидатів. Разом з тим передбачає великий обсяг роботи по обробці всієї предлагающейся інформації та отфильтровке невідповідних претендентів.

З допомогою виїзду у вищі навчальні заклади. Іноді залучення в якості кандидатів на посаду випускників Вузів, які отримали високі бали за результатами випускних іспитів, може мати позитивний результат. Це той випадок, коли відсутність практичного досвіду компенсується прагненням внести нові ідеї, технології і розробки у діяльність фірми. Застосування на новій посаді нестандартних рішень, надання великого значення кар’єрного зростання, можливість віддавати роботі додатковий час і увагу на увазі, як правило, відсутності сімейних турбот та медичних обмежень може вивести компанію на новий рівень.

За допомогою державних центрів зайнятості. Ці установи ведуть облік громадян, тимчасово не працевлаштованих. Залежно від ступеня кваліфікації необхідного співробітника, іноді використання бази даних таких центрів може бути об’єктивно виправдане.

За допомогою приватних кадрових агентств. Це одна з найбільш вигідних позицій у списку методів рекрутингу. Хоч і вимагає певних витрат клієнта, за умови досвіду позитивної діяльності агентства на ринку цих послуг, може дійсно допомогти знайти кращого претендента на посаду.

З метою досягнення високих результатів рекрутеру необхідно провести велику роботу з кожним претендентом для того, щоб за допомогою різних методик визначити і вибрати оптимальну кандидатуру для фірми-замовника.