Що найбільше заважає успішному розвитку бізнес-проектів?На мій погляд — неправильна оцінка себе, своїх можливостей і особливостей ринку, спочатку неправильна інформація і, що не так очевидно, але не менш важливо — неправильне сприйняття цієї інформації.

Взагалі-то це досить банально. Очевидно, що підприємець-початківець навряд чи зможе чогось досягти, якщо буде діяти з рожевими (або навпаки, закопченими) окулярами на очах. Сприйняття може спотворюватися безліччю різноманітних факторів, починаючи з банального браку досвіду, кваліфікації і закінчуючи “хвороби зростання”. Саме останнє особливо цікаво.

“Хвороби зростання” проекту, як я це розумію, пов’язані з нежеланимем або невмінням вивести свою справу на новий етап. Наприклад, людина володіє однією-двома аптеками в місті (тут не суть важливо чим — хоч свічковими заводиками). І все у нього йде відмінно: прибуток, рентабельність. Механізм налагоджений, як годинник, на ключових посадах — розумні менеджери.

А далі він розвивати справу не бажає. І так добре — навіщо ще більше (це взагалі-то дуже здорова позиція: бізнес заради бізнесу, гроші заради грошей — велика дурість; але сьогодні ми про інше)?

І в один прекрасний момент в місто приходить мережа аптек. І будує відразу п’ять точок. У них великі обороти — а значить оптові закупівлі, чи інший масштаб, велика рентабельність плюс починає формуватися бренд. Підсумок? Ще недавно виглядав бадьоро бізнесмен виявляється на межі розорення. І цього можна було уникнути: брати кредити, будувати власну мережу, виходити на новий рівень. В цьому прикладі все взагалі просто: виходь на новий етап — або загнешься. Все це не є якимось одкровенням. Я хочу звернути увагу трохи на іншу річ. А саме: небезпечно не тільки затримуватися на якомусь етапі, якщо починають тиснути обставини.

Небезпечно в першу чергу не змінювати власне мислення, образ думок щодо розвивається бізнес-проекту.Ось приклад з життя. Один мій знайомий професійно займається заробітком на власних сайтах. Ось він мені сьогодні скаржився, мовляв всі більш-менш цікаві йому (і дорогі в плані реклами) теми для сайтів він вже охопив — що робити далі? Які теми для веб-проектів вибрати? Як розвиватися?

Бачите, як цікаво? Людина розуміє, що потрібно розвиватися, хоче розвивати свої бізнес-процеси (в даному випадку — інтернет-ресурси), але намагається розвивати їх “по старинці”, не роблячи цього кроку вгору і вперед.

Адже насправді перед ним безліч можливостей. Найпростіше — перестати тягнути все на собі, найняти пару-трійку копірайтерів і дизайнера. Або зробити крок назад в реальність, пов’язати свою справу з реальним виробництвом або торгівлею. Або почати освоювати зарубіжний інтернет — грошей там побільше, ніж у нас. Або, або, або…Розумієте?Розвиваючи свою справу, завжди потрібно ретельно аналізувати ситуацію і задавати собі питання: а чи не застряг чи я? Не обмежив я сам себе? Не зазіхаю з сокирою на дерево, яке потрібно пиляти бензопилою? Не пора виходити на новий рівень? Не зважиться при цьому частина проблем сама собою?

Навіть якщо ваша справа зараз не дозріло для такого переходу, подумати варто. Адже в цьому випадку у вас з’явиться новий важливий орієнтир — не лише заробіток грошей, але і чітка перспектива розвитку, яку непогано б наблизити.