Тема заробітку за допомогою блогу більш ніж докладно разжевана на десятках і сотнях ресурсів. В середовищі трудівників Всесвітньої Павутини гуляє такий жарт: «А ти знаєш, що бувають блоги не про те, як вести блоги? Не, не чув.».
У той же час, незважаючи на велику кількість інструкцій і мінлива мало хто домагається в цій справі успіху і хоча б мінімальних фінансових результатів. Ця стаття — для початківців, для тих, хто хоче так чи інакше пов’язати свою професійну діяльність з онлайн-заробітками. У чомусь цей пост — продовження теми, розпочатої у матеріалі про сайти як найпростішому мережевому бізнесі.
Блог або сайт?
Отже, у минулій статті ми з’ясували, що сайти — це свого роду інтернет-нерухомість і вирішили, що займатися ними — цілком перспективна справа.
Який тип сайту вибрати (портал, блог, звичайний інформаційний…)? Правильну відповідь на це питання — «той, що найкраще підходить до вашої теми, наявних ресурсів і досвіду». А до ресурсів і теми найчастіше підходить найпростіша блоґова форма.
Переваги блогу
Дуже багато мої сайти мають блоговый формат і це невипадково. Для невеликих тематичних проектів він підходить на 100%. Якщо ж називати конкретні плюси, то це:
- Користувач відноситься до контенту (змісту) більш лояльно. Він розуміє, що це писав інший жива людина і готовий пробачити нелітературну мову і «имховщину», слабкість аналізу в окремих областях. Які претензії? Хочете щоб усе було чітко — читайте Вікіпедію Консультант Плюс. А автор пише що хоче, це його право.
- З іншого боку, живому автору, особистості, набагато легше заробити статус експерта і, відповідно, підвищити довіру читачів до свого сайту.
- Прихильне ставлення пошукових систем. На нормальні, не спамний блоги значно рідше накладаються санкції і фільтри, ніж на сайти невисокої якості. По певних запитах онлайн-щоденники мають перевагу перед іншими ресурсами. Не залазячи в нетрі, зазначимо, що технологія СПЕКТР Яндекса часом дозволяє звичайним постам потрапляти в топи по мегаконкурентным запитам.
- Різноманітність способів монетизації. Дивіться про це нижче.
- Простота в технічному плані.
- Більш легка соціалізація, SMO просування. Люди набагато охочіше «лайкають» живі тексти від конкретного автора.
Зрозуміло, недоліки теж є, вони є продовженням достоїнств. Не буду загострювати на них увагу. Загалом-то, все досить очевидно.
На мій погляд, при виборі формату майбутнього ресурсу головне — чесність. У початківця навряд чи вистачить сил створити справжній портал. А зробити ще один сумний «портал» на 20 сторінок — кому воно треба?
Який двигун вибрати для блогу?
Тут все досить просто. Не буду оригінальним і порекомендую всім WordPress. Я працював з різними CMS, зрештою, зупинився саме на WP. У нього багато недоліків:
- Недостатньо висока швидкість роботи.
- Високе навантаження на сервер.
- Порівняно складна розробка шаблонів.
- В невинно-чистому вигляді движок отваратительно малофункционален. Потрібно доповнювати його плагінами.
Але ці мінуси перекриваються простотою в роботі і величезною кількістю існуючих тем оформлення і плагінів, що розширюють функціонал. А головне — величезне співтовариство, завжди є в кого спитати поради.
В якості хорошої альтернативи можу запропонувати Maxsite CMS: max-3000.com. Розробник багато уваги приділяє безпеки, а також швидкості роботи і зниженню навантаження. На жаль, проблем теж поки вистачає. Особисто мені бракує можливості гнучко управляти форматом посилань (url), а також звичної форми коментування. Крім того, для цього движка немає хорошого антиспам-рішення і зовсім мало готових тем оформлення.
Йдемо далі.
Розкрутка і залучення аудиторії
Тут наведу лише кілька тез — тільки мої думки та напрацювання. Повторювати перетерте в сотні інших статей немає полювання.
- Потрібно приділяти увагу пошукової оптимізації. Більшість блогерів про неї забуває або вважає непотрібною для свого дітища. Це непрвильный підхід. Звичайно, закуповуватися посиланнями на десятки тисяч рублів для бложика сенсу немає. А ось написати нехай нуднуватий, але хороший в плані залучення користувачів з пошукових систем title — цілком розумно і просто. Зверніть увагу на назву цієї посади, як воно відображається в заголовку статті та у вікні браузера вгорі.
- Немає сенсу відразу після написання 1-2 постів лізти скрізь піарити себе. По-перше, у вас особливо нема чого читати. По-друге, не напрацьовано стиль. По-третє, у вас можуть почати копіювати статті на інші, більш розкручені ресурси. Копіпаст все одно коли-небудь будуть, але нехай це станеться пізніше, коли ваше дітище здобуде авторитет і початкову аудиторію.
- Коментування — поганий спосіб розкрутки, що б не говорили гуру. Краще зосередитися на отримання контенту для свого ресурсу, ніж на те, щоб писати на чужому сайті.
- Замінити коментування найкраще роботою в соціальних мережах. Як викачувати звідти аудиторію — думаю, зрозуміло. Створюємо свою групу (якщо тема досить добре сприймається, не занадто вузька), постимо посилання. Але не варто витрачай на це багато часу, так як ефект зазвичай короткочасний.
Монетизація
З цим все просто. Як я вже писав, можливостей у блогерів більше, ніж у власників звичайних сайтів (при інших рівних, звичайно!).
По-перше, це системи контекстної реклами. Особливо рекомендую РМЯ і Profit-Partner. Актуально для всіх типів сайтів.
По-друге, різноманітні партнерські програми з оплатою за дію. У нашому випадку продавати щось % простіше, якщо є контакт з аудиторією, якщо вона вам довіряє.
По-третє, продаж «постових» — посилань у нових статтях. В деякі біржі, які торгують посиланнями беруть саме ресурси блогового формату — і тільки.
По-четверте, саме в інтернет-щоденниках найбільш виправдана прихована реклама, джинса. Всі пам’ятають історію зі зломом пошти прокремлівських інтернет-діячів і спливли там гонорари ЖЖ-шників. Зазначу, що цей вид реклами може приймати і людяніші форми.
По-п’яте, можна рекламувати себе і продавати власні послуги та товари. Знову ж таки, сіль в особистому контакті з аудиторією. Наприклад, я пропоную послуги SEO-аудиту і допомоги у проходженні модерації в РМЯ (детальніше). Ніхто не забороняє також піарити інші свої проекти (це я теж збираюся робити).
Створення блогів для заробітку
Ось тепер ми підійшли до найцікавішого моменту. Одна справа — вести один-єдиний затишний щоденничок. І зовсім інше — прагнути заробити на цій справі. Тут потрібна система. І набагато краще мати 10 штук отак ресурсів. Де брати для них контент і як розкручувати — ось в чому питання.
Я роблю це так:
Зазвичай до часу найму сайт вже сам приносить невелику копієчку, а зусиллями копірайтера ця копієчка продовжує зростати. Взагалі, найскладніше — це саме побудувати систему, яка без великих трудовитрат дозволяла б мати кілька десятків непоганих ресурсів з пристойною відвідуваністю. Саме цим я зараз і займаюся. Побудова подібної повноцінної системи, мало залежить від творця — це вже скромний бізнес.