Мати рекламу, яка розповсюджується сама собою — казкова мрія багатьох бізнесменів.

Прийоми вірусного маркетингу дозволяють перетворити цю казку в реальність. Правда, вони спрацьовують далеко не завжди.

Їх використання — нетривіальне завдання.

Суть технології полягає в наступному: в маси запускається реально цікава публіці інформація, яка містить спритно вкрапленное позитивне згадування бренду компанії.

Різновиди вірусної реклами

Самий старий вигляд даного способу просування товарів і послуг — «сарафанне радіо».

Його можна «включити» через:

  • агітацію через «лідера думок» — зірку (Opinion Leaders);
  • створення приводу для цікавих чуток (Buzz);
  • найнятих людей, готових між справою рекомендувати товар оточуючим (WOM);
  • надання знижок за принципом «приведи друга» (Friend);
  • установка біля точки продажу запам’ятовується об’єкта — наприклад, величезною гумової фігури.

Зараз основним типом вірусного маркетингу стала робота з ймовірними споживачами в Інтернеті.

Через «світову павутину» поширюються:

  • флеш-ігри, де фігурує марка ((Viral Games);
  • підставні відеоролики, де товар расхваливается нібито незацікавленою особою; спеціальне відео з епатуючими елементами (Viral Video);
  • автоматично розсилаються запрошення, супроводжуючі електронні листи (e-mail marketing);
  • гострі або забавні історії з акуратним згадкою бренду (Blogging);
  • соцсетевые повідомлення про конкурси фірми, в яких виграє щасливий володар найбільшої кількості лайків;
  • пропозиції про вступ до групи соцмереж за шанс виграти приз та ін.

В дужках вказані міжнародні найменування основних прийомів. Більш жорсткою і чіткої класифікації видів вірусного маркетингу немає.

Суть методу полягає у винаході нових, небанальних підходів, бо заїжджені схеми швидко перестають працювати.

Приміром, людина, марно намагаючись перемогти у конкурсі за рахунок збору лайків, чи потрапить на цю вудку знову: він зрозуміє, що його використовують, а не розважають.

Приклади оригінального маркетингу

Ось три яскравих приклади реклами, застосованої виробниками різних напоїв.

Цікаву акцію, орієнтовану на просування бренду за кордоном, провела компанія «Російський стандарт» (виробник горілки).

Користувачам Фейсбуку пропонувалося ризикнути віртуальним життям — своїм акаунтом у соцмережі.

Чоловік повинен був запросити трьох друзів на сайт компанії, а потім зайти туди особисто і зіграти в «російську рулетку» прокрутити електронний барабан. Той, кому діставався щасливий холостий постріл, отримував подорож в РФ.

Користувачі, схлопотавшие кулю, добровільно ставили на своїй сторінці прощальну напис.

Ще одна акція, яка заслуговує уваги. У Москві була встановлена автоматична годівниця. Кожен бажаючий міг взяти участь у добрій справі годівлі птахів, натиснувши кнопку на спеціальному стенді ВДНГ або проголосувавши на сайті фірми. Коли набиралося 25 голосів, годівниця спрацьовувала і викидала пшоно.

Ну, і приклад на десерт. Компанія Lipton розповсюдила в мережі гру, в якій потрібно привести в порядок розгульне дівчину. Дівчина прокидається після вечірки і блукає по кімнаті, натикаючись на різні речі. Після застосування речей (по кліку) відбуваються цікаві казуси. Один із предметів — зелений чай «Ліптон». Він діє на дівчину прямо-таки чарівно.