Думати про ефективність реклами в нашій країні якось не прийнято. Створюється таке враження, що їй стурбовані (і то далеко не завжди) тільки невеликі компанії з сильно обмеженими бюджетами. Інші воліють бухнути купу грошей в десяток різних видів оголошень — може, кого зачепить.

Ще одна цікава особливість. Навіть як би професіонали — рекламні агентства — далеко не завжди хоча б намагаються робити якісний PR своїх клієнтів. Їм це просто невигідно: ось вони привернуть замовнику купу клієнтів, з яких частина стане постійними — навіщо тоді замовнику продовжувати платити рекламістам? Правильно, нема чого.

Навряд чи варто детально описувати, що таке російський рекламний ринок. Всі, хто хоч трохи зацікавився у залученні клієнтів (інші навряд чи стануть читати цю статтю), прекрасно все це знають. Іншим можу порадити почитати Generation P Пелевіна.

Тому будь-якому бізнесмену, неважливо, він збирається звертатися в агентство або немає, потрібно розуміти хоча б основи, елементарні речі щодо того, як зробити рекламу ефективною.

Звичайно, можна написати купу правил і розумно обговорити кожне з них.

Але, на мій погляд, є всього два основних принципи.

1. Відстежувати результати рекламної кампанії і витрачені на них гроші.

Це співвідношення є ефективність. Зрозуміло, що слово “ослеживать” не означає “проаналізували і забули”. Навпаки. Це означає цілий комплекс дій з аналізу результативності різних способів залучення клієнтів, вибору найкращих варіантів, подальшого вдосконалення і т. д.

2. Реклама не повинна бути “просто рекламою”.

У ній повинна бути родзинка, що утримує потенційного клієнта ” на гачку. Це не обов’язково якісь викрутаси з оформленням або подачею матеріалу. Не обов’язково суперлозунги. Тут важливо підходити до аудиторії реклами як до вже сформованим клієнтам, тобто передбачати і враховувати їх побажання (див. “Як правильно працювати з клієнтами?”)

Тільки один приклад.

Кожен день ми вигрібаємо з поштової скриньки купу листівок, що пропонують море різноманітних послуг. Кожен день ми проходимо повз милих дівчат, роздає на вулиці листівки. Кожна друга компанія розкладає в офісі віяла буклетів.

Яка результативність цих дій? Скільки людей з прочитали ці листочки стане клієнтом?

А ось буквально сьогодні дістав із шухляди простеньку листівочку: реклама агентства нерухомості, викуп квартир. А на звороті — увага! — адреси та телефони всіх нотаріусів в окрузі. Та години роботи/обіду! Листочок я дбайливо відніс додому і прибрав.

У нас поки немає тямущого сайту-довідника — так що стане в нагоді. Розумієте? Я приніс додому рекламну листівку і прибрав її з тим, щоб не раз до неї повернутися!

Це не вимагало від агентства майже ніяких витрат. Всю інформацію можна зібрати з нуля за півдня. А то і вимагати з нотаріусів доплатити за розміщення в листівці! Так можна взагалі окупити всю кампанію.

Просто і ефективно. Ось так і треба працювати!