Здрастуйте! у цій статті ми поговоримо про те, що таке ico.

Разом з приходом в наше життя криптовалюта, з’явилися нові поняття, які незрозумілі звичайним користувачам. У цій статті я розберу одне з них-ico. Розповім, що це таке, коли з’явився цей термін і як можна заробити на первинному розміщенні криптовалюта. 

перш ніж почати читати, ознайомтеся з термінологією!

  • pre-ico — залучення коштів до початку ico. Робиться для збору коштів на маркетинг і просування.
  • баунті в ico – винагорода за внесок у розвиток проекту (допомога з документацією, маркетингом і т.д.).
  • ipo — первинне розміщення акцій. Популярний на заході спосіб ведення бізнесу, коли молода компанія продає свої акції за маленькі гроші, щоб залучити необхідні інвестиції.
  • roadmap – хронологія розвитку бізнесу. починається з ідеї і відображає всі пройдені і заплановані події.
  • лам – шахрайська схема, при якій кошти залучаються для того, щоб просто їх вкрасти, а не вкласти в свій проект.

Що таке ico

ico (абревіатура розшифровується як initial coin offering) — первинне розміщення криптовалюти. простими словами-це залучення коштів інвесторів до старту проекту.

Формат ico дуже схожий на первинне розміщення акцій (ipo). Компанії також збирають кошти для того, щоб почати свою роботу. За схожою схемою оголошують торги, шукають інвесторів і т. Д. Перед компаніями, які вибирають ico і ipo як спосіб залучення інвестицій стоїть одне завдання: зібрати достатню кількість грошей на розвиток проекту.

Інвестори в ico отримують токени замість акцій. У цьому вся різниця. Такі токени можна використовувати всередині проекту або перевести в реальні гроші, якщо валюта вийде на біржу.

Головна цінність, яку продають творці ico-ідею проекту. Саме для цього вони залучають інвестиції.

Ico проводять в 4 етапи:

  1. анонс. на цьому етапі команда стартапу розповідає про свою ідею спільноті. Зазвичай такі ідеї просувають на спеціальних форумах, в соціальних мережах і в особистому листуванні з інвесторами, які цікавляться проектом.
  2. пропозиція. юридично, це називається оферта. Незважаючи на те, що ринок ico практично не регулюється на законодавчому рівні, стартаперам доводиться реєструвати юридичну особу, щоб отримувати інвестиції. В крайньому випадку це допомагає повернути кошти в судовому порядку, але такі випадки — велика рідкість, адже інвестор сам бере на себе всі ризики вкладень.
  3. маркетинг. після того як залучається достатня кількість грошей, перед самим стартом ico починається активна розкрутка проекту. На цьому етапі дають практично повну інформацію про продукт, відповідають на найпопулярніші питання, активно розбирають з інвесторами майбутню монетизацію і прибуток.
  4. старт продажів. ця подія відбувається в два етапи: старт продажів через свою платформу (покупки на сайті), а потім вже вихід на кріптовалютную біржу. Вихід криптовалюта після ico на біржу вже вважається показником успішності проекту. Але це не завжди так. Деякі валюти показують негативну прибутковість після виходу на біржу.

Іноді відразу після анонсу настає етап pre-ico, під час якого монети продаються з ще більшою знижкою. Це робиться для збору коштів на маркетингову кампанію.

Такий підхід дуже нагадує звичайний краудфандінг. Коли група стартаперів спочатку розповідає про свою ідею обмеженому колу інвесторів, готових проспонсорувати вихід на нормальну аудиторію, потім маркетингова кампанія — про свою ідею і майбутній продукт, і тільки потім ставиться завдання залучення інвестицій.

Ico-молоде явище. Перша криптовалюта з’явилася в 2008-2009 роках, а перше ico стартувало тільки в 2013-м. Першої криптовалютой стала mastercoin, яка зараз називається omni. Вже тоді, ще до буму криптовалют, проекту вдалося зібрати рекордні 5 мільйонів доларів.

Найбільш незручне в ico-відсутність правового регулювання. При випуску акцій або початку краудфандингової кампанії потрібно виконати цілий ряд приписів, аж до повного розбору ідеї, способів монетизації і поетапного плану розвитку бізнесу. У кріптовалютних компаніях регуляторів немає, тому діють тільки «неписані правила».

Чому ico настільки популярні

Ico стали популярні в той момент, коли біткоіни визнали цінною світовою валютою. У 2015-2016 роках був активний підйом всієї кріптовалютной індустрії. На ринок прийшли багато проектів на блокчейне з амбітними цілями. а їм потрібні були інвестори.

Ico-дуже простий спосіб інвестування. Ви просто вкладаєте гроші, отримуєте токени і чекаєте, поки компанія зі своїм продуктом з’явиться на біржі. А через загальний ажіотаж навколо блокчейна, який багато експертів назвали технологією майбутнього, проекти з його використанням швидко стають популярними.

Є ще й інша сторона популярності ico. Багато інвесторів, які збагатилися на криптовалюта — просто любителі. Швидше, їм пощастило заробити на криптовалюта величезні статки. Натхненні прикладом таких щасливих любителів, тисячі людей подумали, що ico-один з кращих варіантів для заробітку. Ти просто вкладаєш в проект, отримуєш коіни, а відразу після виходу валюти на ринок продаєш їх з прибутком.

На хвилі такої популярності в сфері ico з’явилися шахраї. Команди, які збирали гроші інвесторів, але більшість забирали собі, а частину вкладали в технології. За підсумком виходив слабкий продукт, який не потрібен ринку, гроші вкладників благополучно випаровувалися і в плюсі залишалися тільки творці.

Але незважаючи на те, що ico — дуже ризиковане, навіть за мірками інвестицій у валюту, заняття, це все ще хороший спосіб заробітку для тих, хто вміє грамотно аналізувати інформацію.

Як заробляють стартапи з ico

Спочатку давайте поговоримо про те, як заробляють творці і команди проектів. команди, які створюють ico, теж хочуть заробляти. І бажано, щоб проект приносив гроші вже на стадії розробки, а не після того, як він почне працювати. Тому поширена така схема розвитку бізнесу:

  1. команда придумує ідею, яку можна вигідно продати.
  2. звертається до інвесторів, продає цю ідею.
  3. отримує гроші.
  4. забирає більшу частину грошей собі на власні потреби.
  5. займається проектом з сумою, що залишилася і випускає валюту на ринок.

І далі зазвичай йде падіння вартості. Просто тому, що, якщо ідея не проривна, вона далеко не поїде без величезних вкладень в маркетинг, рекламу і упаковку продукту. А команда залишається не при справах, тому що свої умови вона виконала, проект створений, а те, що він не приносить гроші, це вже проблеми інвесторів. Вони добровільно вклалися.

Але таких випадків стає все менше. Найчастіше працює наступна схема:

  1. команда приходить до інвесторів.
  2. отримує гроші.
  3. залишає собі 1-10% криптовалюти.
  4. запускає проект.
  5. продає свою валюту після виходу на біржу.

Працівники проекту зацікавлені в тому, щоб їх бізнес був успішний, адже так вони просто отримають хоч якісь гроші від частки залученої криптовалюта. А додатково буде активне зростання і прибутки через те, що проект успішний.

Інвестиційні компанії найчастіше тотально контролюють витрату коштів, цікавляться всім, що було зроблено. Вони ставлять цілі проекту, заради яких доведеться дійсно вкладати величезну кількість залучених грошей.

Як нам заробити на ico

На перший погляд є проста схема: ми купуємо на pre-ico криптовалюту, зі знижкою від 10 до 50%, чекаємо виходу токенів на біржу і перепродаємо відразу після того, як буде досягнута ціна, яка нас влаштовує.

Для приватного інвестора це найкращий спосіб заробити. Але для компанії це додаткові труднощі. За рахунок перепродажу криптовалюта зменшується капіталізація, і падають цифри, які потрібно показувати інвесторам.

Але тут теж є підводні камені. Як би ви не старалися, знайти повної інформації про проект в інтернеті буде практично нереально. Доведеться копати аж до місця знаходження головного офісу і реєстрації фірми в потрібних інстанціях.

Далі більше. Після того як ви натрапите на pre-ico або вже на ico, потрібно проаналізувати перспективи проекту, знайти думку топових фінансових аналітиків (яким, в більшостіВипадків, не особливо цікаві маленькі стартапи), а потім вкласти гроші і чекати виходу вашої криптовалюта на біржі.

Знайти основну інформацію можна на сайті bitexpert.io. Тут є спеціальний “рейтинг ico”, в якому ви дізнаєтеся про найперспективніші проекти, як в них інвестувати і скільки можна реально заробити.

Але не рекомендую довіряти аналітиці і оцінками цього і подібних сервісів. У більшості випадків всі високі оцінки купуються.

Як перевірити компанію на чесність

Тепер давайте перейдемо до того, як взагалі перевірити компанію, яка запускає ico-токени. У шахраїв є певні ознаки, і якщо хоча б по одному пункту щось збіглося, потрібно негайно ставити на компанії хрест. Ось ці ознаки:

  • є плутанина в документах. фактичні помилки в roadmap і whitepapper. Це основні документи, за якими буде розвиватися бізнес. Просто переведіть, навіть через перекладач, що там написано, і подивіться, чи немає різних шматків з несумісних ніш і галузей.
  • фейкові особистості керівників проекту. всі адекватні розробники і керівники ico-компаній залишають посилання на свої профілі в соціальних мережах. Напишіть за цими посиланнями, запитаєте, чи дійсно людина працює в ico-компанії, чи реально це він зображений на фотографіях і в звітах.
  • дивна система монетизації. якщо ви не розумієте, яку реальну користь несе проект і як він буде приносити гроші, запитайте про це у розробників. а якщо вони не зможуть дати зрозумілу відповідь, можете забути про компанію, це скам.

І є простий список дій, який допоможе вам зрозуміти, шахраї перед вами, чи ні:

  • написати членам команди в соціальних мережах. не просто керівнику, а всім, хто працює над проектом.
  • задавайте питання на профільних англомовних сайтах. найкраще для цього підійдуть reddit і bitcointalk.
  • проженіть всю документацію проекту через антиплагіат. є збіги і їх багато? скам.
  • знайдіть фото розробників через пошук картинок в гуглі. якщо в соцмережах і на сайті проекту різні імена — скам.
  • пошукайте прототип продукту або хоча б його код. найчастіше коди викладають на github.

Заодно звертайте увагу на розмір баунті при ico. Якщо ставлять вище 10-12%, то з високою часткою ймовірності просто залучають жадібних інвесторів.

Ці способи не гарантують 100%-й ймовірності того, що перед вами чесний ico-проект, який гарантовано принесе гроші. Все це лише зменшує ймовірність потрапити до шахраїв.

Як вибрати перспективний проект

Інвестори радять працювати з тими галузями і фірмами, економіка яких вам зрозуміла. Якщо ви розбираєтеся в банківській сфері і знаєте, як працюють кредитні організації зсередини, що їм взагалі потрібно і за скільки вони готові це купувати — вашою сферою інвестицій будуть проекти в банківську сфері.

Якщо ви юрист, то звертайте увагу на сервіси, які допоможуть поліпшити захист контрактів або перетворити юридичну систему. Якщо ви зайняті в промисловій сфері, придивіться до компаній, які мають можливість поліпшити промисловість. І так далі. Головне, щоб ви самі розбиралися в тій сфері, в яку хоче зайти проект. Хоча б на базовому рівні.

Найуспішніші ico

Найуспішнішим ico по праву вважається mastercoin. Спочатку проект замислювався як альтернатива біткоіни і поліпшення його вихідного коду. Замінити btc йому так і не вдалося, а монети активно торгуються на біржах, як omni. Але успіх тут в іншому.

Всього було випущено 1 мільярд токенів. На піку капіталізації всі монети коштували 100 мільйонів доларів. Первісна вартість монети на ico була в 4000 разів менше, ніж на піку. Roi (показник прибутковості інвестицій) — 400 000%.

Другий за успішністю ico був запущений творцем etherium, віталіком бутеріним. До старту проекту його команда зуміла зібрати 18 мільйонів доларів, але за показником прибутковості для інвесторів, проект опинився на другому місці після nxt. А зараз це третя за капіталізацією світова криптовалюта.

1 іронічно, що перше ico, яке пробило стелю в 100 мільйонів доларів, виявилося невдалим. Через помилку всередині системи було вкрадено 30 мільйонів доларів.

Статистика по ico за 2017 рік

Тепер давайте поговоримо про відносно свіжою статистикою ico криптовалюта:

Весь 2017 рік спостерігалося активне зростання коштів, вкладених в ico. Всього на ринку було 712 ico, які зуміли залучити інвесторів. Найшвидшим вважається singularity, який зібрав 36 мільйонів доларів за хвилину. У росії все набагато гірше. Тільки 8% ico залучили кошти, необхідні для старту проекту. Чверть просто розвалилася ще до старту ico через розбіжності і юридичні помилки. А 67% не змогли набрати навіть мінімальної суми для старту.

І лише 35% всіх ico зуміли вивести свої коіни на біржу.

поки рано судити про перспективи ico як спосіб інвестування. Можливо, це ще один міхур, як це було з доткомами, а може бути, такий підхід до інвестування стане одним з фундаментальних, як і первинне розміщення акцій. Поки ми можемо бачити, що кількість стартували ico продовжує зростати. Проекти залучають багатомільйонні інвестиції відразу після запуску, великі інвестори все частіше придивляються до ico, а любителі вже встигли як зробити стан, так і прогоріти.