Для малого бізнесу гарні зовсім не будь-які способи просування. Запорукою ефективності кампанії в даному випадку служить не стільки кількість виділених грошей, скільки правильний вибір способів реклами, її прицільна орієнтованість.
Обов’язкові засоби PR для ІП
Ви — обличчя своєї компанії. Відповідно, почніть просування справи з перетворення самого себе.
Поновіть гардероб. Не забувайте стригтися і голитися (якщо ви — жінка, то доглядати за шкірою і користуватися легкої косметикою).
Навчіться чітко, грамотно вибудовувати власну мову.
Особиста активність
Обов’язково перевіряйте всі міські заходи, які яким-небудь чином перетинаються з спрямованістю вашого бізнесу, і беріть участь в них. Важливо якомога частіше з’являтися на очах у цільової аудиторії.
Тримайте магазин квітів? У день 8 березня безкоштовно роздайте кілька гілочок мімози на молодіжному святі. Займаєтеся репетиторством? Сходіть на день відкритих дверей в якийсь вуз, поспілкуйтеся з абітурієнтами.
Намагайтеся періодично з’являтися на нині модних виставках-ярмарках тематичного характеру. Не відмовляйтеся від участі в офіційних заходах, які організовуються місцевими органами влади. Подібні зустрічі не завжди змістовні, але їх можна використовувати, як чудовий майданчик для нетворкінгу.
Створюйте захоплюючі події самі. Наприклад, проведіть безкоштовний майстер-клас за своїм профілем діяльності або конкурс. Дуже дорогий приз не обов’язковий. Навіть якщо на кону буде стояти який-небудь банальний праска за три тисячі, люди будуть прагнути отримати цей предмет на халяву».
Для того, щоб вся суєта не була марною, обов’язково носіть з собою візитки. Ні в якому разі не друкуйте їх на домашньому принтері — це виглядає дуже несолідно. Замовте візитки в нормальному поліграфічному салоні, причому не поскупіться на розробку персонального стильного логотипу.
Логотип стане в нагоді і на випадок роздачі флаєрів.
Зовнішня реклама для малого підприємства
Маленькі компанії часто зловживають можливостями безкоштовної реклами — злісно заклеюють своїми роздруківками аварійні будинки, зупинки, стовпи.
Сміємо завірити вас, що подібними прийомами ви в деякому роді губіть свій імідж. Велика фірма ніколи не стане кричати про себе зі стіни старої розвалюхи, і — ваші ймовірні клієнти це прекрасно розуміють.
Краще замовте красивий пристойний банер. Так, постійно платити за банери — накладно. Зате соромитися своєї реклами не доведеться.
Дуже хороший альтернативний варіант — реклама на автомобілі, для початку — на власному. Заплатити потрібно тільки один раз — за її виготовлення.
Реклама в ЗМІ
Іноді має сенс подати в ЗМІ. Щоб вибрати відповідний засіб масової інформації, оцініть особливості свого комерційного пропозиції та специфіку населеного пункту. Ось вам для прикладу кілька міркувань з приводу звернення в друковані видання.
Працюючи на рівні маленького райцентру, слід обов’язково замовляти статті і оголошення в звичайну інформаційну газету.
У деяких містах середнього масштабу вигідно давати оголошення в популярний рекламне видання.
При орієнтації на покупців з бізнес-сегменту або іншої вузької ніші доцільно просуватися через публікації в спеціальних журналах.
Просування бізнесу в Інтернеті
Перспективний спосіб — піар компанії у «світовій павутині». Ви можете створити власний комерційний сайт (це задоволення коштує не так вже й дорого), створити живу групу в одній з популярних соціальних мереж.
Якщо ви не тільки керівник своєї фірми, але і її основний працівник, спробуйте вести цікавий блог на близьку для ваших клієнтів тему. Станьте в очах покупців свого роду експертом, лідером.
Не гидуйте форумами. Там найлегше знайти людей, охочих отримати пораду, послугу.
Нарешті, розкриємо основний секрет просування малого бізнесу — ввічливість по відношенню до клієнтів. Вежоливости в наш час мало, вона дивує і запам’ятовується. Завдяки доброго, людяного відношенню до покупця ви запустите потужну систему «сарафанного радіо» — люди з власної волі розкажуть про вас своїм знайомим.