Мерчандайзинг — це невід’ємна частина маркетингового процесу, що дозволяє визначити ступінь успішності продукції в торгових точках. Крім того, під визначенням “мерчандайзинг” розуміють комплекс заходів, націлених на проведення торгового просування одиниці продукції, бренду, послуги або упаковки.

Вимоги до застосування інструментів мерчандайзингу

У процесі здійснення своєї діяльності, торгова точка повинна відповідати всім критеріям, без яких застосування системи мерчандайзингу не є можливим. До таких критеріям відносимо:

  • наявність повного асортименту продукції в будь-який робочий час;
  • наявність спеціального торгового обладнання. Важливо враховувати не тільки те, що таке обладнання повинно надавати покупцеві повний візуальний огляд товару, але ще і зберігати його в належному вигляді;
  • присутність невеликих торгових точок, в яких представлені якісні і надійні товари вартістю вище середньої;
  • особлива викладка товарів — покупець повинен як можна довше ходити по торговому приміщенню, не вдаючись до допомоги продавців або консультантів.

Без зазначених вище критеріїв мерчандайзинг не може зробити товар успішним.

Історія розвитку мерчандайзингу на території Російської Федерації

Поява перших мерчандайзингових систем довго стримувалося внутрішніми факторами. Насамперед, політика уряду СРСР жорстко контролювала процес імпорту товарів іноземного виробництва. Навіть незважаючи на те, що деякі товари потрапляли на прилавки, особливим успіхом вони не користувалися, так як той же уряд був зацікавлений у просуванні продукції вітчизняного виробництва. Розмаїття товарів, як такого, не було.

Стимулювання розвитку мерчандайзинговой системи вперше стало можливим після появи на території колишнього СРСР (в 90-х роках минулого століття) найпопулярніших мультинаціональних корпорацій — Pepsi-Cola, Coca-Cola, Philip Morris і так далі. Збільшення кількості брендів взуття та фірмового одягу також залишило свій слід у розвитку мерчандайзинговой системи. Прискорити темпи розвитку допомогли чотири компанії — Mercury, Crocus Group, Jamіlco і Bosco.

Основні інструменти мерчандайзингу

Система мерчандайзингу має свої власні інструменти, що дозволяють максимально ефективно продавати товари. До таких інструментів відносять наступні фактори:

  • постійна підтримка асортименту;
  • ефективна, приваблива викладка продукції;
  • використання додаткової торговельної апаратури;
  • розміщення рекламних матеріалів у різних засобах масової інформації.

Якщо говорити в цілому, мерчандайзинг — це наука, що досліджує правильну концепцію продажів. Поняття мерчандайзига доречно застосовувати для позначення правильної організації систематичної продажу. У вигляді методики мерчандайзинг виник із-за сильного бажання виділити свій товар серед інших, а також збільшити рівень продажу товарів у цілому.